Eveniment 

Ce sisteme de măsurare a înălţimii vehiculelor au alte state. Şoferii cu maşini prea mari, avertizaţi prin semnale şi semafoare

Ce sisteme de măsurare a înălţimii vehiculelor au alte state. Şoferii cu maşini prea mari, avertizaţi prin semnale şi semafoare

Pasajul modernizat este, de fapt, pasajul blestemat. De când a fost reluată circulaţia în Pasajul Unirii au avut loc nu mai puţin de șapte incidente, dintre care cel mai grav astăzi. În limitatorul de înălţime s-au oprit până acum 4 maşini care nu au reuşit să treacă de cei 3,5 metri. Un sistem automat de măsurare al înălţimii salvează vieţii în alte state. Modul de funcţionare este simplu, şoferul fiind anunţat printr-un semnal luminos dacă depăşeşte înălţimea limită.

“Limitatorul sub care a fost prins ca într-o capcană autocarul cu cei 47 de turişti a fost demontat. Când am primit informaţia că a avut loc un accident la intrare în Pasajul Unirii, cu toţii ne-au întrebat: iar? Şi asta pentru că este al şaselea în mai puţin de patru luni cât au trecut de la redeschiderea Pasajului Unirii. Cel de astăzi este şi cel mai grav. Vorbim de un mort şi peste 20 de răniţi. Ce s-a schimbat la pasaj după renovare? Pasajul este mai mic, mai puţin înalt ca înainte, dar, atenţie, are peste 3,5 metri. L-au măsurat cei care au făcut recepţia lucrării, l-au măsurat şi colegii mei. Are cam 3,6 metri. Înainte de reabilitare avea 10-20 de centimetri mai mult. Aceste accidente sunt cauzate de indisciplina şoferilor, care nu respectă marcajele rutiere, indiferent cât de mari şi de vizibile ar fi”, a transmis reporterul Observator Laurenţiu Rădulescu.

Primul incident în pasajul blestemat a avut loc pe 6 septembrie, la doar 48 de ore după inaugurare. În mai puţin de o lună, un camion, o camionetă şi un autocar s-au blocat în pasaj. Pe 18 octombrie, o maşină a luat foc în subteran. Acum două luni, încă un autocar s-a oprit în limitatorul de înălţime de la intrare. Incidentul de astăzi este cu atât mai greu de explicat cu cât, înaintea pasarelei, mai sunt alte două structuri care avertizează şoferii.

Ce ipoteze sunt luate în calcul

Laurenţiu Rădulescu, reporter Observator: Înainte de Pasajul Unirii, cum vii dinspre Tineretului este montat un prim presemnalizator. Înălţime 3,5 metri, este, în schimb făcut din materiale uşoare. Are inclusiv câteva zone de lanţuri care avetizează şoferii care conduc camioane sau autocare. Haideţi să vedem în schimb cât mai este până la pasaj.

După cum vă spuneam, aproximativ, 150-170 de metri, intrarea în pasajul Unirii unde este din nou cel de al doilea presemnalizator, la aceeaşi înălţime, doar că este construit dintr-un material mult mai dur.

Toni Greblă, prefectul Capitalei: Nu ştiu cum de nu a oprit la primul presemnalizator care are o înălţime şi mai mică decat acesta. 

Sunt luate în calcul mai multe ipoteze. Cea mai vehiculată ar fi că autocarul ar avea o înălţime de 3,65 metri cu tot cu aerul condiţionat de deasupra. Experţii spun că pasarela ar fi acţionat ca o capcană din cauza rigidităţii. Darcă ar fi fost dintr-un material uşor şi casant, nu ar mai fost victime.

Mihai Cernat, Asociatia Criminaliştilor din Romania: Aceste limitatoare de înălţime sunt din structuri rigide. Acea structură pusă puţin mai înainte, dar totuşi bine determinată astfel încât să permită o oprire, să nu cauzeze daune, victime. Structura aia să fie flexibilă. 

Cum funcţionează sistemele din alte state

Un sistem automat de măsurare al înălţimii salvează vieţii în alte state. Modul de funcţionare este simplu.

Înainte de a intra în pasaj, sistemul măsoară înălţimea autoturismului. Dacă vehiculul este prea înalt, şoferul este anunţat printr-un semnal luminos şi i se recomandă să părăsească drumul la prima ieşire. Dacă maşina nu se opreşte, şoferul va ajunge la cel de-al doilea sistem de măsurare, unde apare un anunţ prin care este rugat să reducă viteaza, iar semaforul se schimbă din galben în roşu şi traficul este oprit.

60 de milioane de lei au fost investiţi în Pasajul Unirii pentru reabilitare. La inaugurare, proiectul era lăudat de mai mari.

Daniel Băluţă, primarul sectorului 4: Este unul performant făcut in concordanţă cu standardele europene pentru pasaje.

Primăria Sectorului 4 a transmis că va acorda tot sprijinul în acest caz şi va repara poarta de semnalizare în cel mai scurt timp.

sursa: observator

Articole care te-ar putea interesa...

LASA UN COMENTARIU!

Parerea ta conteaza!

×

Dă-ne un like pe Facebook