Gheorghe Sporea, consilier județean: Asta este investiţia oraşului Moldova Nouă care a costat în jur de 1 milion de euro.
Reporter: Şi este sau nu activitate aici…?
Gheorghe Sporea, consilier județean: Păi deocamdată nu este, dar va fi.
Cu zero turişti, dar cu cheltuieli uriaşe, firma care opera feribotul a intrat în faliment.
Reporter: Deci, are de facut 10.000 de curse, potrivit proiectului, deci cam 2 curse pe zi. Făcea două curse pe zi?
Gheorghe Sporea, consilier județean: Păi, făcea, că era obligatoriu să le facă…
Reporter: Chiar si gol?
Gheorghe Sporea, consilier județean: Și gol! Deci, acolo, iară, consum de motorină, şi toate alea.
Romeo Dunca, președinte CJ Caraș-Severin: Sigur, daca nu îndeplinim toate obligaţiile din contract, există riscul să dăm toată suma înapoi.
Consiliul Județean Caras-Severin caută o soluţie, prin licitaţie: o nouă firmă care să opereze feribotul. Bacul Baziaș 4 este la iernat: căpitania s-a temut că în cazul unei ierni aspre, apele îngheţate ale Dunării l-ar putea distruge.
Romeo Dunca, președinte CJ Caraș-Severin: Oriunde te uiţi, de ce te atingi, e compromis, nu funcţionează…are un mic secret în spate..proiectele au fost prost făcute, exagerate vizavi de aşteptări doar ca să se închidă.
Pontoanele Baziaş 2 de pe malul sârbesc şi Baziaş 3, de pe cel românesc, zac şi ele abandonate. Vă întrebaţi ce e Baziaş 1? Un proiect transfontalier care a costat, în 2015, un milion de euro. Vaporaşul a făcut curse pe Dunăre doi ani, apoi s-a stricat, şi stricat a rămas.
Gheorghe Sporea, consilier județean: Trebuia să achiziţioneze alte motoare şi asta…a rămas aşa … tot în aer.. Nu ştiu ce s-a întâmplat.
Acum vaporaşul Baziaş 1 zace pe ţărm, alături de feribotul Baziaş 4. Nu departe de modernul terminal de pasageri din Moldova Nouă. O clădire care a costat, în 2008, alte aproape 3 milioane de euro şi prin care nu a trecut, în cei 14 ani de când a fost ridicată, niciun pasager.
Sursa: Observator