Economic 

Preţul RCA ar putea fi plafonat. ASF vrea ca toate companiile de asigurare să vândă poliţe la preţurile de referinţă

Preţul RCA ar putea fi plafonat. ASF vrea ca toate companiile de asigurare să vândă poliţe la preţurile de referinţă

Pe fondul scumprii continue a RCA, Autoritatea de Supraveghere Financiară şi Consiliul Concurenţei propun plafonarea preţurilor. ASF se aşteaptă ca săptămâna viitoare să existe o hotărâre a Guvernului în acest sens.

 

Preţul RCA ar putea fi plafonat

În urma falimentului City Insurance poliţele RCA s-au scumpit enorm şi trendul continuă, pentru că aceste companii de asigurări sunt nevoite să dea mai mulţi bani la stat şi trebuie să-şi recupereze de undeva pierderile.

ASF va publica luni tarifele de referinţă pentru poliţele RCA şi împreună cu Consiliul Concurenţei propune plafonarea acestora. Conform inforrmaţiilor Observator, măsura ar putea intra în vigoare chiar de luna aceasta şi nu contravine cu normele europene, cât timp facem asta pe o perioadă limitată.

În urma reglementării, toate companiile de asigurare vor fi obligate să vândă poliţe la preţurile de referinţă. În caz contrar, vor fi sancţionate.

CITEȘTE ȘI:

“În urma analizelor realizate cu privire la evoluția pieței RCA și la impactul unor tendințe speculative asupra consumatorilor, Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară a decis să înainteze Ministerului de Finanțe o propunere de Hotărâre de Guvern referitoare la limitarea tarifelor RCA la nivelul tarifelor de referință. Pentru protejarea consumatorilor și pentru stabilitatea piețelor pe care le supraveghează, Autoritatea face uz de toate resursele legislative și de reglementare de care poate dispune, împreună cu Guvernul României și cu alte autorități ale statului. Credem că Guvernul va lua în calcul cât de curând propunerea înaintată, tocmai în scopul protejării populației în fața tendințelor inflaționiste sau speculative”, a declarat președintele Autorității de Supraveghere Financiară, domnul Nicu Marcu.

Companiile majorează tariful pentru a-şi recupera banii daţi la stat

În ultima perioadă, preţurile poliţelor RCA s-au dublat sau chiar triplat, în unele cazuri.

Valentin Ionescu, director ASF: A fost o reacţie poate excesiv de prudentă a asiguratorilor care au rămas în piaţă, dupa ieşirea City. În sensul notificării unor tarife mai mari. pentru că se temeau de faptul că vor lua o cotă de piaţă mai mult decât le permit indicatorii de solvabilitate. 

Companiile de asigurare au scumpit poliţele şi pentru că trebuie să plătească mai mulţi bani către stat. Până acum exista o cotă de 1% din volumul primelor brute. Din februarie, această cotă este mai mare şi ajunge la 2,5%.

Măsura vine în folosul celor care au de primit bani de la Fondul de Garantare, după ce asiguratorul cu cei mai mulţi clienţi de pe piaţă a pus lacătul pe uşă. Numai că există şi reversul medaliei. În încercarea de a-şi recupera banii, societăţile vor lua tot din buzunarul clientului.

Cum funcționează sistemul “Bonus-malus” în România

“Bonus-malus” este sistemul prin care sunt răsplătiţi şoferii care nu au incidente în trafic: dacă nu au provocat daune cu maşina proprie în anul anterior, pot beneficia de o reducere a preţului pentru poliţa RCA. Cei care au accidente însă, intră în clasa “malus” şi pot plăti chiar şi cu 80% mai mult.

Adică, poliţa se scumpeşte cu 20% după fiecare accident. Sistemul, spune ASF, este atât în avantajul asiguratului, cât şi al asiguratorului.

Daniel Apostol, purtător de cuvânt ASF: ”Asiguratul, dacă are un comporament corect, mai puţin violent, mai puţin agresiv, mai puţin producător de accidente, atunci va da mai puţini bani din buzunar”.

Fără evenimente în trafic, asigurători nu sunt nevoiţi să plătească daune, iar astfel profitul este mai mare. Din păcate, însă, nu e cazul României, care se menține pe unul dintre locurile fruntașe în Europa la capitolul accidente soldate cu pagube sau victime, despăgubite în baza polițelor RCA.

Sursa: Observator.ro

Articole care te-ar putea interesa...

LASA UN COMENTARIU!

Parerea ta conteaza!

×

Dă-ne un like pe Facebook