S-a semnat contractul pentru drumul expres București-Târgoviște
S-a semnat contractul pentru drumul expres București-Târgoviște

Pe drumul cel bun după ani de bâjbâieli. C.N.A.I.R. S.A. a anunțat că a semnat contractul pentru Elaborarea Studiului de Prefezabilitate și a Studiului de Fezabilitate pentru ”Drum Expres București-Târgoviște” cu ofertantul declarat câștigător, TPF INGINERIE S.R.L.
Valoarea contractului este de 11.515.926,40 lei fără TVA, iar finanțarea va fi asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile. Durata contractului este de 25 luni de la data de începere a contractului, din care: 2 luni-Studiu de Prefezabilitate și 23 luni- Studiu de Fezabilitate (18 luni), Asistență tehnică acordată Beneficiarului pentru susținerea aplicației de finanțare și Asistență tehnică acordată Beneficiarului pentru procedura de atribuire a Proiectării și Execuției Lucrărilor (4 luni), Raport financiar final (1 lună).
Prin elaborarea studiilor se va realiza conectarea cu sectorul de Autostradă de Centură a Municipiului București Nord și cu Drumul expres Găești – Târgoviște – Ploiești, asigurând conectivitatea Municipiului Târgoviște la rețeaua principală de transport.
Este un anunț important pentru dâmbovițeni, având în vedere că așteptau o soluție încă din vremurile lui Năstase și ani la rând, Guvernele României au rostogolit investiția de pe o parte pe alta, fără finalitate. Apoi au apărut mai multe alternative, iar în ultimii 12-13 ani, am asistat la zeci de anunțuri pe această temă, s-au urcat unii pe acest subiect ca pe val, însă promisiunile nu s-au concretizat, deși culoarea politică a județului a coincis cu cea a partidului de guvernare. De la modernizarea DN71 și extinderea la patru benzi, am ajuns la Drumul Expres Târgoviște-București, o șosea de mare viteză care va fi proiectată de la zero prin afara localităților și care va face legătura între cele două orașe în plus față de actualul drum național.
Senatorul Virgil Guran, președintele PNL Dâmbovița, a transmis că după eforturi majore se încheie o epopee și în ciuda gurilor rele, sub un ministru liberal și în urma numeroaselor intervenții la minister, avem primii pași concreți în acest sens. “M-am zbătut pentru modernizarea DN71, am fost dezamăgit de finalitate, dar spre deosebire de alții, noi nu am lăsat subiectul într-un sertar. Am avut controverse cu Drulă, la acel moment, i-am cerut să accelereze proiectul Drumului Expres pentru a nu pierde timp și mă bucur că mandatul lui Vîlceanu a adus această victorie, îi pot spune. Pe mine m-a interesat să ne ținem promisiunea față de oameni și să facem ceva concret, nu doar hârtii și tergiversări”, s-a pronunțat Virgil Guran.
Drumul Expres se traduce nu doar într-o soluție pentru problemele din trafic, dar și un element important pentru dezvoltarea economică a județului Dâmbovița.